Bicepsdigital. Silné digitální studio, jak o něm mluví jeho zakladatelé Allen Vidras a Rudolf Matějček, úspěšně roste od roku 2016. Neporazila ho ani pandemie koronaviru. Naopak nyní v ještě větším měřítku produkuje web design, aplikace a pomáhá brandům s vizuální prezentací. A to nejen doma, ale i daleko za hranicemi. Zdá se, že díky skvělé orientaci v technologiích, špičkovým znalostem a kvalitnímu internetovému připojení není pro tuhle podnikatelskou dvojici nic nemožné.
Jak jste se dali dohromady?
Allen: Úplně jednoduše. Náš příběh začal v roce 2016, kdy jsem coby Digital Manager odešel z jedné mezinárodní agentury. S Rudolfem, který byl grafik na volné noze, jsme se sešli v jedné kanceláři.
Rudolf: To je pravda. Nejdřív jsme tam seděli nezávisle na sobě a asi po půl roce jsme se rozhodli spojit síly. V září jsme pak společně založili s.r.o.
Bicepsdigital, jak jste na to přišli?
Allen: Původně jsem přišel se jménem Tricepsdigital, ale už to bylo bohužel obsazené. Tak proto ten Biceps.
Rok 2016… To vypadá, že dobu analogovou už vaše firma nepamatuje?
Rudolf: Já designuju od vysoké školy, takže jsem na papíře ještě prezentoval. Zato Allen vyvíjí weby a aplikace. Tam to jinak než online ani nejde.
Allen: Od začátku jsme se zaměřovali na to, abychom byli schopní fungovat na dálku. Postupně nám přibývali kolegové a rozrůstali jsme se. Teď je nás deset, ale v kanceláři nikdy nebyla víc než půlka týmu.
Rudolf: Často jsou tam dva lidi. A to jsme my dva.
Datové požadavky jste tedy měli od začátku vysoké?
Allen: Chtěli jsme být moderní agentura, všechno zvládat online. To byla naše vize.
Server jsme tedy umístili do agentury, ale protože se na něj napojují designéři, je 1 : 1 synchronizovaný s cloudy jako Drive a Dropbox.
Rudolf: Taky máme tiskárnu, ale na té jsme snad nikdy netiskli. (smích)
Začínali jste před čtyřmi lety. S internetovým připojením, které by vám stačilo, to tehdy nebylo problematické?
Allen: Od začátku fungujeme na dálku, denně stahujeme velké soubory a nemáme ten luxus, abychom ztráceli čas s problematickým internetovým připojením.
Rudolf: Když jsme se do prostor nastěhovali, v okolí byl snad jediný poskytovatel internetu. Museli jsme se s tím smířit a kývli jsme na něj.
Allen: Měli jsme wifinu na střeše. Mířila na Pankrác, nebo kdovíkam. Jakmile trochu zafoukal vítr, internet přestal fungovat.
Jak jste to řešili?
Rudolf: Vždycky přišel technik a museli jsme mu volat na střechu, aby točil anténou buď víc doprava, nebo doleva.
Allen: „To je moc!“
Rudolf: To bylo trapné.
Allen: Ta hláška? Je z filmu.
Rudolf: Ne, to připojení.
Allen: Nicméně pak se ten technik většinou vrátil a oznámil nám: „Je mi líto, přetížilo se pásmo.“
Rudolf: Koukali jsme na něho a mysleli si – co my s tím? Potřebujeme nějak fungovat.
Způsobilo špatné připojení ve vaší firmě vyloženě nějaký průšvih?
Allen: Jednou jsme se vydali na služební cestu do zahraničí. Mysleli jsme na všechny detaily a pojistili si všechno, co se dalo. Samozřejmě proto, aby v době naší nepřítomnosti všechno fungovalo.
Rudolf: Připojení na server spadlo v momentě, kdy jsme dorazili na letiště.
Allen: Myslel jsem tehdy, že vyletím.
Rudolf: Spíš že nepoletíš.
To byl moment, kdy jste se rozhodli pro změnu?
Rudolf: Potřebovali jsme zprocesovat logistiku s daty tak, aby byla kdykoli přístupná. Jak pro nás, tak i pro sdílení s klienty. Aby ta vzdálená spolupráce fungovala hladce, jak má. Přece jenom v naší profesi operujeme s velkými daty, a tak potřebujeme hodně slušné připojení. Abychom nemuseli čekat na stahování dat nebo na to, až naběhne server.
Předpokládám, že se vám to podařilo…
Rudolf: Muselo, jinak si to neumím představit. Byli jsme dokonce jedni z prvních v ulici, kdo měl upload i download takhle nabitý.
Allen: Teď jsme dokonale vybavení a připravení na každou situaci. Ať pracujeme na sebenáročnější věci, i větší designové soubory jsou do pár vteřin pro grafika stažené. A to pak samozřejmě ve velké míře zefektivňuje naši práci pro klienta.
Jak se na vás podepsala pandemie koronaviru?
Rudolf: Co se týče fungování firmy, tak téměř nijak. Tak, jako se teď snaží fungovat republika, fungujeme vlastně od začátku.
Allen: Agentur, jako jsme my, se dotkne krize, pokud nějak ovlivní klienty. My máme to štěstí, že naši klienti se do téhle doby hodí a že ji pochopili.
Zakázek tedy neubylo?
Allen: Naši klienti se krizi přizpůsobili tak, že začali řešit e-shopy a online služby. My díky tomu měli víc práce než jindy.
Rudolf: Do toho jsme jim pomohli přizpůsobit jejich fungování, aby byli schopní operovat na dálku. Nabídli jsme jim vlastní know-how. I díky tomu se o nás dozvěděly další firmy, které podobnou pomoc potřebovaly.
Dá se říct, že jste byli dobře připravení?
Allen: My ano, klientům jsme s tím ale museli trochu pomoct. Naučit někoho, co vůbec znamená online řešení, není vůbec tak jednoduché, jak to vypadá.
Rudolf: Lidé si nedokážou představit, kolik práce za tím je.
Takže s covidem se u vás vážně vůbec nic nezměnilo?
Allen: To netvrdím, určitě by se pár věcí našlo. Třeba prezentace… Ty jsme dřív dělali částečně osobně. Teď jsme ale přešli plně do onlinu.
Rudolf: Prezentujeme prostřednictvím videokonferencí. Komunikaci pak řešíme přes Slack.
Allen: Minulý týden jsem třeba dělal streamovanou demonstraci mobilní aplikace pro přibližně 30 lidí z různých koutů světa.
A váš internet nápor téhle doby zvládá?
Rudolf: Pro mě byla dřív v takových chvílích nejhorší ta frustrace z nekonečného zpoždění a rozpixelovaných tváří. Teď už se nám to ale naštěstí neděje.
Allen: Já jsem v klidu, snažíme se mít to nejlepší připojení, abychom se do podobných situací nedostali. Pokud nám to naše technické možnosti dovolí, rádi bychom se v dohledné době upgradovali na gigabitové připojení od Vodafonu. Na to jsme hodně zvědaví.
Rudolf: Jojo, stejně jako na všechno, co nás čeká.
Dělá vám současné připojení k internetu vrásky? Vyřešte to jako BicepsDigital. S Gigabitem pro firmy do svého podnikání vnesete větší stabilitu i klid a místo problémů s internetovým připojením se budete moci soustředit na své obchodní priority. Zanechte nám na sebe kontakt a my vám poradíme s nejlepším internetovým připojením v místě vašeho podnikání.