(dále jen "Podmínky přenositelnosti")
1. Úvodní ustanovení
1.1 Tyto Podmínky přenositelnosti
upravují práva a povinnosti společnosti Vodafone Czech Republic a.s. (dále jen
"Vodafone") a práva a povinnosti účastníka veřejně dostupné telefonní
služby poskytované Vodafonem na veřejné mobilní telefonní síti (dále jen
„účastník“) v souvislosti s realizací služby přenositelnosti telefonních čísel
ve veřejných mobilních telefonních sítích (dále jen "služba").
1.2 Služba umožňuje všem účastníkům ponechat si jimi užívané mobilní
telefonní číslo, popřípadě telefonní čísla, při změně poskytovatele mobilních
telefonních služeb. Služba je dostupná všem účastníkům.
1.3 Službu zajišťuje Vodafone na základě zákona č. 127/2005 Sb. o
elektronických komunikacích v souladu s opatřením obecné povahy Českého
telekomunikačního úřadu č. OOP/10/10.2012-12, kterým se stanoví technické a
organizační podmínky pro realizaci přenositelnosti telefonních čísel a zásady
pro účtování ceny mezi podnikateli v souvislosti s přenositelností čísel.
1.4 Na přenesení mobilního telefonního čísla se podílí
- účastník
- nový poskytovatel mobilní telefonní služby (dále též „přejímající poskytovatel“)
- stávající poskytovatel mobilní telefonní služby (dále též „opouštěný poskytovatel“).
1.5 Účastník, který má zájem o
změnu poskytovatele služeb a zároveň o přenos svého telefonního čísla k přejímajícímu
poskytovateli, musí pro úspěšné uskutečnění přenosu čísla platně ukončit
smluvní vztah u opouštěného poskytovatele. Účastník rovněž musí podat žádost o
změnu poskytovatele služby u přejímajícího poskytovatele a sjednat s ním
datum přenesení čísla. Právní úkon směřující k platnému ukončení poskytování
služby na přenášeném čísle u opouštěného poskytovatele musí být proveden
nejpozději následující pracovní den po té, kdy dojde k doručení žádosti
účastníka o poskytování služeb přejímajícímu poskytovateli. Opouštěný poskytovatel bezodkladně předá
účastníkovi kód potvrzující ukončení smluvního vztahu upravujícího poskytování
telefonní služby na přenášeném čísle.
1.6 Proces přenosu čísla probíhá pouze v pracovních dnech. K samotnému
přenosu čísla dojde v pracovní den sjednaný s přejímajícím poskytovatelem,
a to v časovém rozmezí od 0:00 hodin do 6:00 hodin. V této době nebo její části
nemusí být přenášené telefonní číslo aktivní v síti žádného mobilního operátora,
nadále však zůstává aktivní pouze pro volání na číslo tísňové linky 112. Nejpozději
do 6:00 bude číslo v síti přejímajícího poskytovatele aktivováno.
2.1 Nový účastník může požádat o přenos
čísla k Vodafonu prostřednictvím všech obvyklých prodejních míst, které jsou
uvedeny na www-stage.vodafone.cz.
2.2 Kompletní žádost o přenos čísla musí obsahovat následující údaje:
Pokud nový účastník nemá platný kód podle písmene f), může jej Vodafonu předat i později po podání žádosti o přenos čísla, avšak nejpozději třetí pracovní den (do 17.00 hod) před předpokládaným dnem přenosu čísla (např. pokud je předpokládaným dnem přenosu pátek, je potřeba kód předat Vodafonu nejpozději v úterý do 17.00 hod).
2.3 Po zaregistrování kompletní žádosti
přidělí Vodafone žádosti účastníka (dále jen „objednávka“) identifikační číslo,
které zašle účastníkovi spolu se sjednaným datem přenosu. Datum přenosu lze na
žádost nového účastníka změnit nejpozději druhý pracovní den (do 12.00 hod) před
původně plánovaným datem přenosu, a to stejným způsobem, jakým účastník žádá o
přenos dle bodu 2.1 (např. pokud je původně plánovaným dnem přenosu pondělí,
lze požádat o posunutí data přenosu nejpozději ve čtvrtek do 12.00 hod).
2.4 Vodafone informuje nového účastníka o průběhu procesu přenosu dle
jeho volby prostřednictvím SMS nebo e-mailem. Účastník se rovněž může dotázat
na stav objednávky na zákaznické lince, případně v prodejně Vodafonu.
2.5 Po úspěšném ověření objednávky ze strany opouštěného poskytovatele zašle
Vodafone jeden pracovní den před plánovaným datem přenosu účastníkovi
informační SMS nebo e-mail spolu s instrukcemi, jak postupovat v den
přenosu.
2.6 V souvislosti s přenesením
telefonního čísla bude účastníkovi Vodafonem vydána nová SIM karta ke každému
přenesenému telefonnímu číslu. Smlouva na poskytování služeb elektronických
komunikací, kterou mezi sebou uzavřou Vodafone a účastník při žádosti o
přenesení čísla, nabývá účinnosti okamžikem přenesení čísla k Vodafonu,
jako přejímajícímu poskytovateli.
2.7 Telefonní čísla, která byla přenesena do sítě Vodafone, budou
automaticky aktivována nejpozději v 6:00 hod. sjednaného dne přenosu. V
případě, že si účastník nestihl vyzvednout novou SIM kartu (vydanou na základě
žádosti o přenos čísla k Vodafonu) má možnost si tuto SIM kartu dočasně
zablokovat na telefonním čísle 800 777 711, do doby než si novou SIM kartu
převezme. Tímto však nejsou dotčeny povinnosti vyplývající účastníkovi ze
smlouvy uzavřené s Vodafonem.
2.8 V případě, že k přenesení čísla účastníka k Vodafonu z jakéhokoliv
důvodu nedojde, má účastník povinnost do 15 pracovních dnů od zrušení
objednávky vrátit Vodafonu nepoškozenou/nerozbalenou SIM kartu, kterou pro
účely realizace služby od Vodafonu obdržel.
2.9 Vodafone je oprávněn účtovat za přenos čísla poplatek stanovený v
Ceníku služeb.
2.10 V případě, že k přenesení čísla účastníka k Vodafonu po podání
objednávky z jakéhokoliv důvodu nedojde, může účastník ztratit nárok na využití
časově či početně omezené marketingové nabídky Vodafonu.
3.1 V případě zájmu o změnu poskytovatele
je účastník povinen učinit právní úkon směřující k platnému ukončení smlouvy o
poskytování služeb na přenášeném čísle (dále též „ukončení smlouvy“), a to
zejména doručením výpovědi (dle Všeobecných podmínek či podmínek příslušné
smlouvy), či uzavřením dohody o ukončení smlouvy (např. smlouvy o poskytování
služeb na dobu určitou).
3.2 Byl-li takový úkon platně učiněn (např. byla podána platná výpověď
smlouvy vztahující se k přenášenému číslu), vystaví Vodafone účastníkovi
kód potvrzující, že smlouva o poskytování služeb bude ukončena a že dotčené
číslo/dotčená čísla lze přenést (dále též „Číslo oprávnění pro přenos“). Tento
kód Vodafone vystaví prostřednictvím SMS samoobsluhy nebo bude sdělen účastníkovi při
vyřizování ukončení smlouvy (na zákaznické lince nebo v prodejně Vodafonu).
3.3 Vodafone ověří dotčená
telefonní čísla, která mají být přenesena, a vystaví Číslo oprávnění pro přenos,
pokud přenášené číslo:
a) je přenositelné dle zákona,
b) užívá účastník na základě smlouvy, která má být ukončena,
c) není již obsaženo v jiné ověřené objednávce pro přenos,
d) je aktivní v síti Vodafonu,
e) není v síti Vodafonu evidované jako odcizené,
f) číslo není nepřenositelné dle bodu 4.1.
Nejpozději dva pracovní dny před plánovaným datem přenosu až do okamžiku přenesení čísla musí mít účastník předplacené služby nezáporný kredit, jinak nemusí být číslo přeneseno.
3.4 Číslo oprávnění pro přenos účastník
sdělí přejímajícímu poskytovateli pro úspěšné provedení procesu přenosu. Číslo
oprávnění pro přenos je platné 60 kalendářních dní. Přenos může být uskutečněn nejdříve v den ukončení smlouvy o poskytování služeb s tím, že přenos může být uskutečněn i později v souladu s bodem 3.5. Účastník může
v průběhu platnosti stávajícího Čísla oprávnění pro přenos požádat o
vystavení nového Čísla oprávnění pro přenos, a to způsobem uvedeným v bodě
3.2. Vystavením nového Čísla oprávnění pro přenos se původní Číslo oprávnění
pro přenos ruší.
3.5 Vystavením Čísla oprávnění pro přenos se původní plánované datum
ukončení smlouvy o poskytování služeb mění tak, že poskytování služeb bude
ukončeno až k okamžiku přenesení čísla (např. pokud účastník podal výpověď a současně/následně požádal o vydání čísla oprávnění pro přenos, nebude
číslo zrušeno, ale přeneseno); do té doby budou služby poskytovány dle
Všeobecných podmínek a aktuálního Ceníku (účastník po stanoveném datu ukončení smlouvy ztrácí nárok na využití marketingové nabídky Vodafonu či jiné poskytované slevy). Pokud však nejpozději 2 pracovní dny před původním plánovaným datem ukončení smlouvy účastník požádá o zrušení Čísla
oprávnění pro přenos nebo uplyne platnost Čísla oprávnění pro přenos, platí původní žádost o zrušení čísla k původně
plánovanému datu. Uplyne-li doba platnosti aktuálně platného Čísla
oprávnění pro přenos po původně plánovaném datu ukončení smlouvy, aniž by došlo k přenosu čísla a účastník ani nepožádal o
vystavení nového Čísla oprávnění pro přenos, ke zrušení čísla a k ukončení smlouvy/poskytování služeb nedojde.
3.6 Účastník může požádat o přenesení čísla i poté, co již podal výpověď (popř. bylo jinak stanoveno datum ukončení poskytování služeb), nejpozději však pět pracovních dní před uplynutím výpovědní doby (popř. datem, kdy má dojít k ukončení poskytování služeb na příslušném čísle). Zpracování tohoto požadavku bude potvrzeno vystavením Čísla oprávnění pro přenos, a to způsobem uvedeným v bodě 3.2.
3.7 Pokud bylo k telefonnímu číslu vystaveno Číslo
oprávnění pro přenos, které je stále platné, nelze:
a) nahradit přenášené telefonní číslo na SIM kartě jiným telefonním číslem (tzv. swap),
b) zpracovat žádost o převod čísla na jiného účastníka,
c) měnit platební metodu (přecházet z předplacených služeb na vyúčtování a opačně),
d) deaktivovat telefonní číslo,
e) převádět číslo na jiný zákaznický účet,
f) měnit nastavení služeb/tarifu dva pracovní dny před plánovaným datem přenosu.
3.8 Smlouva mezi účastníkem a Vodafonem je ukončena ke dni přenesení
čísla, pokud se smluvní strany nedohodly jinak. Přenesením čísla však nezaniká
účastníkovi povinnost uhradit všechny závazky vůči Vodafonu vzniklé na základě
této smlouvy.
3.9 Využil-li účastník po dobu trvání smlouvy obchodní či marketingovou
nabídku, na základě které získal od Vodafonu slevu či jakékoliv jiné zvýhodnění
podmíněné využíváním služeb po určitou dobu, přičemž ke dni ukončení smlouvy nebude
ze strany účastníka tato podmínka splněna, má Vodafone nárok na finanční
vyrovnání. Výše finančního vyrovnání odpovídá výši slevy či zvýhodnění, které
účastník od Vodafonu získal.
4.1 Nepřenositelná čísla:
4.2 Přenositelná čísla:
4.3
Transparentnost cen
Za účelem zajištění transparentnosti cen při volání na telefonní čísla, která
byla přenesena ze sítě Vodafonu k jinému poskytovateli, umožní
Vodafone účastníkům získat informaci o umístění volaného telefonního čísla, a
to prostřednictvím:
5.1 Vodafone je oprávněn Podmínky
přenositelnosti kdykoliv aktualizovat či měnit, vždy však s ohledem na
povinnosti uložené platnými právními předpisy.
5.2 Veškeré změny nabývají účinnosti okamžikem jejich zveřejnění na
internetových stránkách www-stage.vodafone.cz, nebude-li výslovně stanoven pozdější
termín účinnosti.
5.3 Tyto Podmínky přenositelnosti nabývají platnosti a účinnosti dne 1.9.2013
a v plném rozsahu nahrazují podmínky ze dne 25.7.2012. Na celý proces přenosu
čísla, který byl zahájen před 1.9.2013, se vztahují Podmínky přenositelnosti ze
dne 25.7.2012.